Výběr vhodného typu vjezdové brány vždy začíná u šíře průjezdu a co je důležitější, je prostor pro otevření brány.
Samonosné brány se otevírají posunem podél plotu kolmo na průjezd.
Samonosné brány, nebo také nesené brány, mají svou velkou výhodu v usazení na betonovém základu mimo průjezd na tak zvaných vozících.
Vozíky vynáší samonosnou bránu a drží ji po celou dobu jízdy ve vzduchu ať je brána v pozici otevřeno, nebo zavřeno.
Proto u samonosných bran nemusíte řešit rovnost průjezdu, nebo jeho zpevnění. Brána jezdí nad terénem dle velikosti brány a příslušných vozíků ve výšce 80 až 130 mm.
Vozíky jsou vždy usazeny v páru na betonovém základu.
Základ slouží jako protiváha díky své hmotnosti a díky dané délce základu.
Délka základu je vždy na konkrétní délku a váhu brány spočítána tak, aby bylo dosaženo správné páky.
Pak i ty největší brány otevřete s velkou lehkostí.
Díky výpočtu správné osové vzdálenosti vozíků, je o tuto vzdálenost samonosná brána mimo průjezd delší.
A proto je důležité u samonosných bran brát v potaz prostor na jejich otevření.
Celou váhu brány vynáší tak zvaný C profil, silnostěnný profil, který je vždy navržen a spočítán pro konkrétní délku a váhu brány.
Důležitá je také konstrukce samonosné brány, vyrábíme brány z ocelových jeklů 60 x 40 x 2 mm. Dle velikosti brány následně velikosti a síly jeklů zvětšujeme.
Často nahrazujeme vjezdové brány slabých profilů. Brány se kroutí, ve chvíli, kdy jsou brány ovládány pohony, tak se brány rozvibrují a netrefí se do dojezdových prvků, prohýbají se a praskají sváry.
Každá brána námi vyrobená je vždy originální kus, vždy je navržena konstruktérem na požadovanou šíří průjezdu, výšku a výplň brány. Tedy i finální váha hraje svoji roli.
C profil je základem každé nesené brány a teprve na něj se tvoří konstrukční rám, který nese výplň a dává finální vzhled samonosné bráně.
Vzhledem výplně končí veškeré výpočty a fyzikální pravidla, ze kterých nelze slevit, aby brána fungovala jak má.
Výplně jsou již na každém z vás, z jakého budou materiálu a jakou případně budou mít barvu.
Samonosné brány, nebo také nesené brány, mají svou velkou výhodu v usazení na betonovém základu mimo průjezd na tak zvaných vozících.
Vozíky pro samonosné jsou vyrobeny z trvanlivých a odolných materiálů. To je zárukou jejich dlouhodobého a efektivního provozu. Vybereme pro Vás idelní varianty vozíčku, které jsou pozinkované, a tím chráněné proti korozi.
Typ vozíků se vybíra podle terénu a velikosti brány.
Vozíky jsou vždy usazeny v páru na betonovém základu, který zároveň slouží jako protiváha pro celou bránu.
C profil je základem každé nesené brány a teprve na něj se tvoří konstrukční rám, který nese výplň a dává finální vzhled samonosné bráně.
Jedná se o silnostěnný profil, který je vždy navržen a spočítán pro konkrétní délku a váhu brány.
Samotnou konstrukci brány vyrábíme z ocelových jeklů (rám konstrukce) 60 x 40 x 2 mm – síla jeklů se poté liší dle velikosti brány.
Tyto jekly jsou nastavené na výše zmíněné c profily a vytvářejí „kostru“, která poté nese výplň brány. Výplň je poté už čistě na vás co se materiálu a barvy týče.
Protože při použití dnešních technologií antikorozních a povrchových úprav, je brána konstrukčně navržena a vyrobena pro několik generací.
Povrchové úpravy u vjezdových bran mají dva kroky Žárové zinkování a Práškové lakování
Antikorozních ochrana tedy žárové zinkování – Všechny konstrukce bran necháváme žárově zinkovat ve specializovaných firmách. Žárové zinkování je nejkvalitnější antikorozní ochrana, jaké jde v dnešní době na oceli docílit.
A proto jsou ve spojích jednotlivých jeklů všech bran navrtané otvory. Právě kvůli zinkování, aby zinek zatek i do dutin rámu, z dutin rámu mohl uniknout vzduch a konstrukce se mohla v lázni potopit a byla konstrukce ochráněna, jak z venku, tak zevnitř.
KOMAXIT – Práškové lakování již pozinkovaných bran. Jiné povrchové úpravy jsou exteriérové a během krátké doby se z žárového zinku, který je úplně minimálně hrubý (porézní) začnou loupat.
Komaxitové práškové lakování necháváme v lakovně nanášet tak že: