Výběr vhodného typu vjezdové brány vždy začíná u šíře průjezdu a co je důležitější, je prostor pro otevření brány.
Všeobecně křídlové brány jsou zavěšeny na pantech sloupků, ať kovových, tak zděných.
Křídlo obepisuje rádiu kolem pantů v délce křídla, tedy tento prostor musí vždy zůstat volný, aby byl zajištěn bezpečný pohyb křídel.
Křídlové brány se vyujžívají v případech, kde není prostor na odsun brány podél plotu.
Křídlové brány se nejčastěji otevírají směrem na pozemek, ale také ven směrem z pozemku.
Vždy je zohledněn prostor na otevření křídel a proto mohou být křídla dvě, aby byl prostor pro otevření rozdělen na dva menší křídla, nebo může být využito jedno vetší křídlo, pro případ zajízdění na pozemek do pravého úhlu, kdy v případě dvou křídel jedno překáželo.
U dvoukřídlých bran je třeba hledět a dávat velký důraz na konstrukci bran, pokud jsou motorizovány.
Pohony bran, zajišťují nejen plynulý chod, ale po zavření bránu drží v tahu, aby povětrnostní vlivy, nebo lidský faktor bránu nepoškodil. A z tohoto důvodu je většina sériově vyráběných bran k motorizaci nevhodná.
Křídla jsou celou svou životnost ve vzduchu i z tohoto důvodu je důležité správně navrhnout a vyrobit konstrukci, aby se v průběhu let neprověšovala více, než je technologicky dovoleno.
Drobné prověšení, které je v návaznosti na délku křídla přípustné, řešíme stavitelnými panty, díky kterým křídla brány doštelujeme do požadované polohy.
Důležitá je také konstrukce křídlových brán, vyrábíme křídla z ocelových jeklů 60 x 40 x 2/3 mm. Dle délky a výšky křídla, síly jeklů zvětšujeme, nezapomínáme ani na váhu výplně.
Často nahrazujeme vjezdové brány slabých profilů. Brány se kroutí, ve chvíli, kdy jsou brány ovládány pohony, tak se brány kroutí, praskají sváry a mnohdy ani pohony namontovat prostě nelze.
Každá brána námi vyrobená je vždy originální kus, vždy je navržena konstruktérem na požadovanou šíří průjezdu, výšku a výplň brány.
Vždy je zohledněn prostor na otevření křídel a proto mohou být křídla dvě, aby byl prostor pro otevření rozdělen na dva menší křídla, nebo může být využito jedno vetší křídlo, pro případ zajízdění na pozemek do pravého úhlu, kdy v případě dvou křídel jedno překáželo.
Křídlo obepisuje rádiu kolem pantů v délce křídla, tedy tento prostor musí vždy zůstat volný, aby byl zajištěn bezpečný pohyb křídel.
Křídla jsou celou svou životnost ve vzduchu i z tohoto důvodu je důležité správně navrhnout a vyrobit konstrukci, aby se v průběhu let neprověšovala více, než je technologicky dovoleno.
Všeobecně křídlové brány jsou zavěšeny na pantech sloupků, ať kovových, tak zděných.
Používáme více typů pantů, které vždy vybíráme aby co nejvíce vyhovovali potřebám bran.
Samotnou konstrukci brány vyrábíme z ocelových jeklů (rám konstrukce) 60 x 40 x 2/3 mm – síla jeklů se poté liší dle velikosti brány.
Tyto jekly vytvářejí „kostru“, která poté nese výplň brány. Výplň je poté už čistě na vás co se materiálu a barvy týče.
Protože při použití dnešních technologií antikorozních a povrchových úprav, je brána konstrukčně navržena a vyrobena pro několik generací.
Povrchové úpravy u vjezdových bran mají dva kroky Žárové zinkování a Práškové lakování
Antikorozních ochrana tedy žárové zinkování – Všechny konstrukce bran necháváme žárově zinkovat ve specializovaných firmách. Žárové zinkování je nejkvalitnější antikorozní ochrana, jaké jde v dnešní době na oceli docílit.
A proto jsou ve spojích jednotlivých jeklů všech bran navrtané otvory. Právě kvůli zinkování, aby zinek zatek i do dutin rámu, z dutin rámu mohl uniknout vzduch a konstrukce se mohla v lázni potopit a byla konstrukce ochráněna, jak z venku, tak zevnitř.
KOMAXIT – Práškové lakování již pozinkovaných bran. Jiné povrchové úpravy jsou exteriérové a během krátké doby se z žárového zinku, který je úplně minimálně hrubý (porézní) začnou loupat.
Komaxitové práškové lakování necháváme v lakovně nanášet tak že: